هیدرو کربن تهران اصفهان قزوین

هیدرو کربن تهران یک کارخانه عظیم با پرسنل متخصص و کارآمد است. هیدروکربن تهران سعی دارد با تولید محصولات باکیفیت و مرغوب رضایت مشتریان خود را جلب کند. علاوه بر هیدروکربن تهران، هیدروکربن اصفهان و هیدروکربن قزوین نیز در ایران در این حوزه فعالیت می‌کنند.

هیدروکربن یک ترکیب آلی است که تنها از اتم‌های هیدروژن و کربن تشکیل شده است. از آنجا که کربن در گروه 14 جدول تناوبی مندلیف قرار دارد به آن هیبرید های گروه 14 نیز گفته می‌شود.

هیدرو کربن تهران اصفهان قزوین

قیمت هیدرو کربن

قیمت هیدرو کربن هیدروکربن تهران یک محصول پاسخگو به تمام نیاز های مشتریان است و با توجه به قیمت پایین آن می‌تواند با اطمینان بیان کرد که خرید هیدروکربن تهران بسیار به‌ صرفه و عالی است. هیدروکربن تهران در نظر دارد با ارائه این محصول فوق‌العاده این ذهنیت را در مشتریان خود ایجاد کند که خرید این محصول نه تنها نیازهای آن‌ها را بر طرف می‌کند علاوه بر آن خرید هیدروکربن تهران به سود خود مشتریان این محصول نیز است. قبل از خروج محصول از کشور برای آخرین بار بررسی‌ها و نمونه‌ برداری‌های لازمه در گمرک انجام می‌شود تا استانداردهای از پیش تعیین شده برای کیفیت هیدروکربن تهران حاصل گردد.

طی سالیان اخیر و قرن بیست و یکم همانند گذشته مشکل و دغدغه اکثر کشورهای دنیا که عموماً کشورهای در حال توسعه هستند، تأمین انواع سوختنی است. مواد سوختنی به اشکال گوناگونی موجود هستند اعم از: مواد سوختنی جامد، مواد سوختنی مایع و… . وجود مواد سوختنی برای چرخش چرخ‌های صنعت و اقتصاد کشورها ضروری است. فرایند تبدیل مواد خام به محصول صنعتی که قابلیت عرضه در بازارهای دنیا را دارد، نیازمند مواد سوختنی است. این مورد بیانگر این است که تمام جوامع بشری نیاز اساسی به این ماده دارند.

این مطالب اهمیت و ارزش هیدروکربن را نشان می‌دهد. این موارد گویای فعالیت ارزشمند و خطیر هیدروکربن تهران است. هیدروکربن تهران وظیفه خود می‌داند که با تولید محصولات باارزش خود در پیشرفت‌های بشری سهیم باشد.

فروش هیدروکربن‌های سبک و سنگین به کشور‌های دیگر از جمله افغانستان بسیار جذاب است.

هیدرو کربن اصفهان

هیدرو کربن اصفهان کارخانه تولید هیدروکربن اصفهان در کنار هیدروکربن تهران جزو تولیدکنندگان هیدروکربن سنگین و هیدروکربن سبک است که دارای مجوزهای صادراتی و فروش هیدروکربن صادراتی هستند. ترخیص از گمرک و اظهار نیز توسط کارخانه و تولیدکننده هیدروکربن سنگین بر اساس آنالیز و برسی و همچنین تحویل هیدروکربن سنگین اصفهان انجام می‌شود.

هیدروکربن اصفهان اولین تولیدکننده محصولات آروماتیک در ایران، یکی از طرح‌های بسیار مهم و ملی در دهه اول انقلاب است. این مجموعه در سال یک هزار و سیصد و هفتاد و یک با هدف تولید بیش از سی هزار تن محصولات آروماتیک در یک سال احداث شد. محصولات آروماتیک تولیدی در این مجموعه شامل تولوئن، بنزن، ارتوزایلین، پارازایلین و مخلوط زایلین است.

تولید هیدروکربن سنگین اصفهان

کارخانه‌های تولید هیدروکربن در ایران از جمله هیدروکربن تهران و هیدروکربن اصفهان از تنوع و پراکندگی زیادی در سرتاسر کشور برخوردار هستند. قیمت‌گذاری این محصول معمولاً در بورس انجام می‌شود.

هیدرو کربن سبک

هیدرو کربن سبک هیدروکربن سبک یکی از محصولات تولید شده در هیدروکربن تهران است.

هیدروکربن سبک چیست؟

در مولکول‌های هیدروکربن پیوند میان هیدروژن – كربن، پیوند كووالانسى است. (به عبارت دیگر پیوند یونى وجود ندارد.) هیدروکربن‌ها به دو گروه آروماتیک و آلیفاتیک تقسیم می‌شوند. در طی فرایند تولید هیدروکربن‌ها، نمک‌ها و اسیدهایی پدید می‌آیند که بعد از جداسازی آن‌ها، هیدروکربن‌ها در دو دسته هیدروکربن سنگین و هیدروکربن سبک قرار می‌گیرند.

بسیاری از مواد و اشیا مورد استفاده ما در زندگی روزمره قبل از اینکه به بازار عرضه شوند، توسط محققین و مخترعین در آزمایشگاه‌ها تولید می‌شوند. هنگام تولید، این محصولات نام پیچیده‌ای دارند ولی در زمان عرضه به بازار برای راحتی و عدم گمراهی عموم مردم نام تجاری یا مستعار به خود می‌گیرند. هیدروکربن نیز از این قاعده مستثنا نیست. یکی از جلوه‌های هیدروکربن که به صورت گسترده در زندگی روزمره ما استفاده می‌شود، بنزین است.

برخی از اتم‌ها همانند گوگرد، اکسیژن و نیتروژن با اتم کربن در ترکیب هیدروکربن‌ها جایگزین می‌شوند. حضور گوگرد در ترکیبات هیدروکربنى، موجب تغییر رفتار فیزیکى هیدروکربن مى‌شود و حالت خورندگى به آن می‌دهد. با کاهش عناصر جایگزین در هیدروکربن‌ها، نفت ‌خام سبک‌تر و خالص‌تر می‌شود.

برش سبک

برش‌های سبک هیدروکربن‌ها جز مهم‌ترین فرآورده‌های حاصل از تفکیک اجزای سازنده نفت خام به ‌حساب می‌آیند. نقطه جوش این ترکیبات از 40 درجه سانتی‌گراد تا 2000 درجه سانتی‌گراد است. هیدروکربن‌های پرکاربرد در این دسته‌بندی عبارت‌اند از: نفت سفید، نفت، حلال‌ها، سوخت جت و بنزین. هیدروکربن‌های سبک دسته از هیدروکربن‌های نفتی را شامل می‌شوند که زنجیره­‌های ۵ تا ۱۲ کربنی دارند و معمولاً برای تولید ترکیبات آروماتیک و بنزین با اکتان بالا به وسیله فرایند اصلاح کاتالیستی در صنایع پتروشیمی کاربرد دارند. چنین ترکیباتی خیلی فرار هستند و همان گونه که بیان شد نقطه جوش پایینی دارند که باعث می‌شود به راحتی شعله‌ور شوند.

تولید هیدروکربن سبک از هیدروکربن سنگین

این فرایند بسیار بااهمیت است زیرا بخش عمده نفت استخراج شده از نوع هیدروکربن سنگین است و این نوع هیدرو کرین دارای معایب زیادی است از جمله: ارزش اقتصادی پایین، گرانروی بالا و چگالی زیاد و عدم صرفه اقتصادی در فراوری و استفاده در تولید انرژی از آن. هیدروکربن سنگین از طریق شکستن زنجیره‌های هیدروکربنی بزرگ و طولانی به هیدروکربن سبک تبدیل می‌شود.

چگونگی تولید هیدروکربن‌های سبک

یک روش استفاده از روش‌ها و فنون شیمیایی در کنار دمای بالا و بهره‌گیری از کاتالیست‌ها است. یک روش دیگر استفاده از پلاسمای سرد جهت شکستن ترکیبات سنگین نفتی و تبدیل آن‌ها به هیدروکربن‌های سبک‌تر

هیدرو کربن آروماتیک

هیدرو کربن آروماتیک یکی از محصولات باارزش هیدروکربن تهران، هیدروکربن آروماتیک است. هیدروکربن آروماتیک یا آرن (aromatic hydrocarbon or arena) که گاهی با نام آریل هیدروکربن بیان می‌شود، هیدروکربنی است که در ترکیب شیمیایی آن پیوندهای دوگانه و یگانهٔ با اتم‌های کربن جایگزین می‌شوند. عبارت آروماتیک (aromatic) قبل از آنکه به‌عنوان فرایند پیوند آروماتیک شناخته شود، دارای کاربرد بود و دلیل آن بوی شیرین بسیاری از این‌گونه ترکیب‌ها بود؛ واژهٔ آروماتیک به معنی خوشبو است. باید در نظر داشت که لزوماً تمامی ترکیبات آروماتیک، بوی شیرین ندارند و هر ترکیب با بوی شیرین یک ترکیب آروماتیک نیست. هیدروکربن‌های آروماتیک شامل دو دستهٔ مونو کلینیک (MAH) و پلی‌کلینیک (PAH) است.

خواص هیدروکربن‌های آروماتیک

بنزن اولین ترکیب شناخته شده از هیدروکربن آروماتیک بود. بنزن پیچیده‌ترین نوع از ترکیب آریل نیز می‌باشد.

خواص هیدروکربن‌های آروماتیک عبارت است از: 1.آروماتیسیته بودن (پایداری ناشی از رزونانس) 2.نسبت بالاتر اتم‌های کربن به هیدروژن 3.هنگام شعله‌ور شدن هیدروکربن‌های آروماتیک، شعله‌ای زرد رنگ که با دود همراه است را خواهیم داشت. 4.شرکت در واکنش‌های جانشینی آروماتیک هسته‌دوست و شرکت در واکنش‌های جانشینی الکترون‌دوست