لامپ ال ای دی تیر برق در روز بارانی جان یک نفر را گرفت

در خانه های معمولی، هزینه برق برای روشنایی حدود 10 تا 20 درصد قبض را تشکیل می دهد، در حالی که در محیط های تجاری و صنعتی (دفاتر، مغازه ها، هتل ها، شرکت ها و غیره) این درصد معمولاً بسیار بیشتر است.

لامپ ال ای دی تیر برق در جاده ها و خیابان ها برای روشنایی استفاده می شود.

در 1 سپتامبر 2012، ممنوعیت فروش لامپ‌های رشته‌ای (یا لامپ‌های رشته‌ای) در سراسر اروپا، حتی برای جدیدترین انواع لامپ‌هایی که هنوز در بازار هستند، اجرا شد.

ناپدید شدن لامپ های رشته ای از بازار، فناوری که از زمان اختراع توماس ادیسون در سال 1878 عملاً بدون تغییر باقی مانده است، در واقع اعمال دستورالعمل اروپایی سال 2009 است که مدل های سنتی را به منظور کاهش مصرف برق و کاهش مصرف برق ممنوع کرده بود.

هدف این دستورالعمل نه تنها محدود کردن انتشار CO2، بلکه کاهش زباله های تولید شده توسط این نوع لامپ است.

در واقع، انواع مختلف لامپ های کم مصرف، علاوه بر افزایش صرفه جویی در مصرف انرژی، عمر طولانی تری نسبت به لامپ های رشته ای دارند و در نتیجه تولید این نوع ضایعات را کاهش می دهند: برق کمتری مصرف می شود و ضایعات کمتری تولید می شود.

بنابراین، از امروز در خانه های ایتالیایی ها (و 450 میلیون شهروند اروپایی دیگر) لامپ های سنتی باید جای خود را به لامپ های هالوژن، ال ای دی و همه لامپ های کم مصرف (CFL و غیره) بدهند.

طبق داده های ارائه شده توسط خود کمیسیون اروپا، اجرای قطعی دستورالعمل اروپایی باید تا سال 2020 منجر به صرفه جویی در انرژی معادل مصرف 11 میلیون خانوار در سال و کاهش سالانه انتشار CO2 به میزان 15 میلیون تن شود.

ید، کریپتون و، گاهی اوقات، زنون به گاز موجود در لامپ اضافه می شود تا اجازه دهد تا فیلامنت تا بیش از 3000 کلوین گرم شود تا بازده نوری را افزایش داده و دمای رنگ را به سمت بالا تغییر دهد.