قیمت خرید هیدروکربن کردستان عراق

کردستان عراق منطقه ای است که در شمال عراق واقع شده این منطقه از شمال به ترکیه و از شمال غربی و غرب به سوریه واز طرف شرق به ایران و از طرف جنوب به کشور عراق متصل میباشد .
این کشور با دارا بودن از ذخائر خدادادی خود هر چند که جزء کشور عراق محسوب میشود ولی بارها اعلام استقلال کرده است تا جایی که خود این منطقه دارای حکومت جدایی از دولت عراق میباشد . با این حال کشور عراق آن را از خود میداند و حاضر به جدایی این منطقه از عراق نمیشود .

منابع هیدروکربن کردستان عراق
هیدروکربن کردستان عراق مواد پالایش نفت چاهای عراق میباشد . این خطه از جغرافیا اینقدر از نظر مواد نفتی غنی میباشد که کارشناسان از آن به نام اقیانوس یاد میکنند . بطوریکه این منطقه تقریبا 5درصد کل ذخائر نفتی جهان را در اختیار دارد که معادل 150میلیارد بشکه میباشد. لازم بذکر است کل منابع نفتی کشور عراق چیزی معادل 11 درصد کل ذخائر جهان میباشد . این امر باعث شده بسیاری از کشورهای استعمار گر به هر بهانه ای به این سرزمین نفوذ کنند و ایجاد ناامنین را سر منشا غارت این کشور قرار دهند . کشورهای مانند امریکا وفرانسه و روسیه از این جمله هستند. در این میان کشورهای زیادی برای خرید نفت این کشور با یکدیگر رقابت میکنند از جمله آنها هندوستان چین و کشورهای اروپایی را میتوان نام برد.

قیمت خرید هیدروکربن کردستان


صادرات هیدروکربن عراقی
وجود کشورهای اطراف کردستان عراق و مشکلاتی که برای آنها از نظر سیاسی درست کرده اند از طرف غرب سوریه در حال جنگ و ناآرامی جنوب خود کشور عراق و ناآرامی های همیشه گی و نیز کشور ایران که در حال تحریم بسر میبرد باعث شده که تقریبا 90درصد صادرات نفتی این کشور از طریق ترکیه صورت پذیرد . کشور ترکیه با توجه به اینکه خود قسمتی در اروپا قرار دارد توانسته محصولات نفتی کردستان عراق را به تمام اروپا صادر نماید.

قیمت خرید هیدروکربن کردستان


صادرات هیدروکربن ازطریق ایران
در حال حاضر ایران به عنوان منطقهای فقط برای ترانزیت مواد سوختی کردستان عراق به افغانستان تبدیل شده و محصولات این کشور را به دیگر کشورها نمی تواند صادر نماید . از این رو تجار افغان با خرید هیدروکربن ونفتا از این کشوور میتوانند آن را برای کشور خود ترانزیت نمایند. شما تجار محترم میتوانید برای خرید و فروش این ماده با این بازرگانی در تماس باشید.
منبع: مواد سوختی ایران