فروش هیدروکربن صادراتی عراق برای پاکستان

کشور پاکستان با توجه مسائل سیاسی در این کشور و نیز قومی و سنتی بودن این کشور هنوز نتوانسته انسجام پالایش مواد نفتی خود را در دست گیرد .
این کشور با دارا بودن تقریبا 180 میلیون جمعیت جزء چند کشور پر جمعیت جهان میباشد . این کشور میتواند بازار مصرف بسیار خوبی برای دیگر کشورها باشد ولی همجواری این کشور با کشور هند ازیک سو و از سوی دیگر همجواری با کشور قدرتمند چین این کشور را از نظر واردات مواد مصرفی کاملا پر نموده است . از طرفی دیگر بدلیل بالا بودن قیمت حاملهای نفتی در این کشور همواره در سدد قاچاق این مواد از کشورهای همسایه اللخصوص کشور ایران بوده و هستند.

تجارت هیدروکربن عراق برای پاکستان
هیدروکربن عراق بدلیل پایین بودن قیمت ونیز تصفیه نشدن آن و دارا بودن تمام املاح معدنی در آن از دیر باز مورد نظر کشورهای دیگر بوده از جمله آنها کشور پاکستان میباشد. تجار پاکستانی و افغانی با خرید ازپالایشگاه های عراق و ترانزیت آنها ازطریق ایران توانسته اند بازار بسیار خوبی را در این کشور ایجاد نمایند. بالا رفتن مصرف وزیاد شدن وسائل نقلیه باعث پیشرفت این صنعت شده است .

فروش هیدروکربن صادراتی عراق برای پاکستان

سهم سیستان و بلوچستان ازهیدروکربن عراقی
این استان و چابهار با قرار گرفتن بر سر مرز ایران و پاکستان تقریبا 90درصد از مواد قابل صادرات و واردات را با این کشور انجام میدهند والباقی آن از طریق دریا امکان پذیر میباشد. بسیاری از مواد سوختی کشور به دلیل اختلاف قیمت بین دو کشور از طریق این دو استان قاچاق میشود.

فروش هیدروکربن صادراتی عراق برای پاکستان


صادرات هیدروکربن به پاکستان
اصولا جهت مصارف سوختی ومصارف صنعتی این کشور احتیاج بسیار به این ماده صنعتی دارد . شما تجار محترم میتوانید ازهمین طریق برای خرید هیدروکربن عراقی و ایرانی برای این کشور اقدام فرمایید.
منبع: مواد سوختی ایران