دانش آموزانی که با رنگ ساختمان کیلویی مدرسه خود را رنگ کردند!

طراحی رنگ بیرونی بر اساس هارمونی های رنگی خاص برای بهبود هر ساختمان است، با رنگ خانه ها باید با دقت برخورد شود، هم بر اساس نیازهای خود و هم بنا به نیازهای ساختمان.

اولین تحلیلی که باید انجام شود مربوط به طرح رنگ ساختمان کیلویی است که به عنوان یک ابزار برنامه ریزی شهری درک می شود که هدف آن حفظ تداوم بصری، همگنی و انسجام با ظاهر شهر است.

گفته می‌شود که همه شهرداری‌ها محدودیت‌هایی در نظر نمی‌گیرند، اما به طور کلی استفاده از رنگ‌های خاص در مناطق مختلف نشان‌داده‌شده را تجویز می‌کند تا از انتخاب‌هایی که شامل خطاهای رنگی یا سبک هستند، اجتناب شود.

با این حال، ممکن است مقررات دیگری وجود داشته باشد که ممکن است بر انتخاب رنگ تأثیر بگذارد، به عنوان مثال، در کاندومینیوم ها، مقرراتی وجود دارد که دستورالعمل هایی را برای نقاشی در فضای باز ارائه می دهد.

سایه های روشن مانند سفید، کرم، عاج، بژ، شنی و صورتی رژگونه اغلب ترجیح داده می شوند زیرا این رنگ ها درخشندگی بیرونی ساختمان را تقویت می کنند، به خصوص اگر دومی، دقیقاً همانطور که برای فضای داخلی اتاق اتفاق می افتد، از نظر اندازه محدود باشد.

برعکس، رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای، خاکستری و شرابی برای ایجاد تصویری از محدودیت استفاده می‌شوند، علاوه بر این، در انتخاب نقاشی خارجی باید پنجره ها، ناودان ها، طاقچه ها و نرده ها را نیز در نظر گرفت.

هر نما به رنگ متفاوتی نیاز دارد، این نکته را نیز باید در نظر گرفت که نمای خانه از نظر خصوصیات و سبک به وضوح با سایر ساختمان ها مانند ادارات یا مکان های باستانی متفاوت است.

به همین دلیل است که دانستن هارمونی رنگ ها می تواند در انتخاب رنگ بیرونی ساختمان مهم باشد.

با غلبه بر محدودیت های مناسب و اطمینان از اینکه می توانید به طور مستقل انتخاب کنید، چرخ کروماتیک یک پشتیبان اساسی برای نزدیک شدن به انتخاب رنگ است، هدف آن تسهیل تجزیه و تحلیل تعاملات بین رنگ های مختلف است.

تنها مشکل این است که، اگرچه به شما امکان می دهد تا ایده واضح تری از رنگ مورد استفاده داشته باشید، نتایج نهایی می تواند کمی متفاوت باشد زیرا دیوار ترکیب و نوردهی متفاوتی نسبت به نمودار رنگ دارد.