خرید هیدروکربن صادراتی ایران

کشور عراق دارای مرز مشترک زیادی با ایران میباشد ولی حاملهای نفتی خود را اصولا از مرز شلمچه وارد ایران میکند .
وجود ناامنی های شدید در دوران حکومت معدوم قبلی از یک سو و ازسوی دیگر ناامنی های داخلی و احزاب مخالف دولت ازسوی دیگر و از همه بدتر حمله گروه داعش به این کشور باعث شده تا این کشور نتواند به ثبات تولیدی خود برسد و بتواند در زمینه مواد نفتی حرفی برای گفتن داشته باشد. بالا بودن حاملهای انرژی در این کشور گواه این است که این کشور نیاز به واردات نفتی زیاد دارد نه در بخش مواد اولیه بلکه در فرآورده های آن .

تولید هیدروکربن عراق در چه شهری است.
شهرهای موصل ؛ کرکوک ؛ اربیل و کلا شهرهای که در شمال عراق قرار دارند دارای بزرگترین پالایشگاه های عراق میباشند . ازجمله آنها میتوان به پالایشگاه بیجی در شمال عراق جنوب غربی کرکوک اشاره نمود. در شهرهای اربیل نیز بسیاری از پالایشگاه های کوچک دیگر وجود دارد که عمدتا مواد تولیدی خود را به کشورهای دیگر از جمله ایران صادر میکنند .

خرید هیدروکربن صادراتی ایران


سرقت هیدروکربن و بنزین عراقی
با بدست آوردن و زیر سلطه قرار دادن بعضی از پالایشگاه های عراق و نیز چاه های نفت این کشور توسط گروه داعش این گروه توانسته بازار جهانی را دچار دگرگونی کند برای اینکه بتواند مواد نفتی را زود بفروش برساند قیمت حاملهای نفتی را تا چندین دلار زیر قیمت جهانی به کشورهای دیگر میفروشد اللخصوص بنزین . این امر باعث شده تا قیمت بنزین عراق در مرز ایران تا 860دلار کاهش پیدا کند .

خرید هیدروکربن صادراتی ایران


هیدروکربن و بنزین عراق در ایران
در حال حاضر هیدروکربن عراقی در قالب ترانزیت برای کشور افغانستان ازایران انجام میپذیرد . این کشور نیزبیشتر سوخت مصرفی خود را بدور از تمام ناخالصی های موجود درآن و احتمال خرابی ماشینهای خود از عراق خریداری میکند. این شرکت با ارتباط مستقیم با تولید کننده گان عراقی و اشنایی با تجار عراقی میتواند مواد نفتی شما را تهیه و در اختیار شما قرار دهد .
منبع: مواد سوختی ایران