استفاده از عسل با موم اردبیل در درمان بیماری های گوارشی

وقتی صحبت از مدیریت قند خون به میان می آید، عسل با موم اردبیل ممکن است مزایای جزئی نسبت به قند معمولی داشته باشد.

اگرچه عسل مانند سایر انواع قند سطح قند خون شما را افزایش می دهد، آنتی اکسیدان های موجود در آن ممکن است به محافظت در برابر سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 کمک کند.

محققان دریافته‌اند که عسل ممکن است سطح آدیپونکتین را افزایش دهد، هورمونی که التهاب را کاهش می‌دهد و تنظیم قند خون را بهبود می‌بخشد. همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه مصرف روزانه عسل ممکن است سطح قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشد.

با این حال، در حالی که عسل ممکن است کمی بهتر از شکر تصفیه شده برای افراد مبتلا به دیابت باشد، هنوز باید در حد اعتدال مصرف شود.

همچنین مهم است بدانید که انواع خاصی از عسل را می توان با شربت ساده رقیق کرد. اگرچه تقلب عسل در اکثر کشورها غیرقانونی است، اما همچنان یک مشکل گسترده است. عسل همچنین ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند.

طبق یک بررسی، عسل ممکن است به کاهش فشار خون، بهبود سطح چربی خون، تنظیم ضربان قلب و جلوگیری از مرگ سلول‌های سالم کمک کند همه عواملی که می‌توانند عملکرد و سلامت قلب شما را بهبود بخشند.

یک مطالعه مشاهده‌ای شامل بیش از 4500 فرد بالای 40 سال، مصرف متوسط عسل را با خطر کمتر فشار خون بالا در میان زنان مرتبط دانست.

به علاوه، یک مطالعه روی موش‌ها به طور امیدوارکننده نشان داد که عسل به محافظت از قلب در برابر استرس اکسیداتیو کمک می‌کند.

علاوه بر این، عسل خام معمولاً حاوی بره موم است، نوعی رزین که زنبورها از درختان شیره‌زا و گیاهان مشابه تولید می‌کنند. بره موم ممکن است سطح کلسترول و تری گلیسیرید را بهبود بخشد.

در مجموع، هیچ مطالعه طولانی مدت انسانی در مورد عسل و سلامت قلب وجود ندارد. تحقیقات بیشتری برای درک بهتر اثرات عسل بر سلامت قلب مورد نیاز است.