از سس سالاد تک نفره به عنوان ضد آفتاب استفاده نمایید

سس سالاد تک نفره یک چاشنی فوق‌العاده و همه‌کاره است که می‌توانید در یخچال داشته باشید.

در این پست قصد دارم در مورد اینکه چرا سس مایونز خانگی برای شما خوب است صحبت کنم، یک دستور پخت و البته چندین تنوع و روش استفاده از آن را به شما ارائه دهم.

وقتی فهمیدم روغن‌های گیاهی چقدر مضر هستند، سس مایونز همان غذایی بود که نمی‌توانستم آن را پیدا کنم که با روغنی ساخته شده بود که من خوشحال می‌شدم بخورم (یا بچه‌هایم را در معرض آن قرار دهم)

سس

ن در گذشته به صورت دوره‌ای سس مایونز درست می‌کردم، اما مانند هر مادر پرمشغله‌ای، گاهی اوقات چیزهای کوچکی برای دادن وجود دارد، و آن اغلب مایونز بود.

در پایان روز، درست کردن آن فقط 5 دقیقه طول می کشد و باید 7 تا 14 روز ماندگاری داشته باشد (هر چه زرده تخم مرغ تازه تر باشد، ماندگاری بیشتری خواهد داشت، بنابراین شاید تاریخ انقضا آن تمام شود).

به گفته سالی فالون، از “سنت های مغذی”… اگر یک قاشق غذاخوری آب پنیر را در سس مایونز خانگی خود بریزید و حدود 7 ساعت بیرون از یخچال بگذارید، سپس آن را در یخچال بگذارید، برای چند ماه ماندگاری دارد.

پس چرا باید از انواع خریداری شده خودداری کنید و مایونز «سالم» خود را درست کنید؟
بیایید با روغن‌های گیاهی ارزان و بد (از نظر فنی روغن‌های دانه) شروع کنیم که اکثر مایونزها با آن‌ها ساخته می‌شوند.

من قبلاً به طور گسترده در مورد اینکه چرا روغن های گیاهی برای سلامتی ما خطرناک هستند صحبت کرده ام (در اینجا به چرایی آن پی ببرید).

من هنوز سس مایونز ساخته شده با هر یک از روغن هایی را که از خوردن آنها احساس خوشحالی می کنم – یعنی روغن زیتون فوق بکر، روغن ماکادامیا یا روغن آووکادو (اگر دارید، لطفاً به من اطلاع دهید) پیدا نکرده ام. همچنین، سس مایونز تجاری با بسیاری از انواع «لایت» یا «کم چرب» که به اندازه یک قوطی کوکاکولا قند دارند، به محل تخلیه شکر تبدیل شده است.

یک بار دیگر، برای ذخیره سازی، مایونزهای تجاری پاستوریزه می شوند تا باکتری ها (خوب و بد) را از بین ببرند.

از طرف دیگر، مایونز خانگی دوز مناسبی از چربی سالم، کمی پروتئین و اگر بخواهید آن را تخمیر کنید (با افزودن آب پنیر)، مقداری از پروبیوتیک هاضمه را نیز فراهم می کند. اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تهیه آب پنیر در اینجا.

برای همه جزئیات و همچنین پیشنهاداتی برای تغییر دستور غذا برای مطابقت با نیازهای غذایی خاص خود، به تغییرات زیر نگاه کنید.